Tipy jak ovládnout firemní Instagram

Last Updated: 4. 2. 2021Categories: Online marketing

Firemní instagram může být zcela novou platformu pro komunikaci s novým segmentem lidí, kteří mají zájem o vaše produkty. Pokud nechete investovat do reklamy tolik penež, dodržte základní pravidla pro práci s firemním instagramem, která vám umožní „vymačknout“ z profilu co nejvíc.

Přidávejte příspěvek každý den

Přidávání příspěvků každý den může být velice únavné. Proto doporučuji využívat nástroje, které umožňují automaticky přidávat příspěvky nejen na Instagram, ale také i na Facebooku nebo Twitteru.

Jedním z nich je například nástroj Buffer nebo Later. Vámi vytvořené příspěvky předpřipravíte v jedné z těchto aplikací, nastavíte datum přidání daného příspěvku a nástroj se sám postará o to, aby byl příspěvek publikovaný ve vámi vybraný datum. Doporučuji vytvářet příspěvky 14 dní dopředu.

Pro inspiraci při tvorbě příspěvků můžete využít tzv. marketingový kalendář, který obsahuje události jako jsou například státní svátky a speciální dny, ke kterým by se hodilo vytvořit příspěvek. Klasickým příkladem je například Den Matek, kdy můžete nabídnou vašim zákazníkům slevu či nějaký dárek.

Přidávejte maximálně 12 #hastagů u příspěvku

Přidávejte maximálně 12 hashtagů k jednotlivým příspěvkům, protože pokud jich využijete maximální množství, tj. aktuálně 30, algoritmus Instagramu vás může označit za „spammera“ a sníží vám dosah vašich příspěvků a vaše snaha o co nejkvalitnější příspěvky bude tímto počinem zmařena. Pokud nezvadnete napasovat popis příspěvku do 12 hashtagů, využijte jich maximálně 20. Větší množství vašemu účtu uškodí.

Segmentujte #hastagy

Při vytváření segmentů doporučuji vytvořit 3 segmenty. První z nich obsahuje obecný popis příspěvku, druhý konkrétnější a třetí specifický.

Příklad: „Fotka hokejisty“ -> 1. Segment ( #hokej, #ms2019) -> 2. Segment (#hokejka, #puk, #trofej) -> 3. Segment (#názevfirmy)

Komentujte příspěvky ostatních

Algoritmus instagramu má rád, pokud je váš profil aktivní nejen při přidávání příspěvků, ale také při komentování ostatních mnohdy i konkurečních příspěvků. Vůbec si s tímto problémem nedělejte starosti a začněte komentovat příspěvky, které vám zajistí, že si uživatel rozklikne váš profil. To je totiž přesně ta aktivita, kterou potřebujete. Lajky v dnešní době na instagramu nic moc neznamenají a důležité jsou především komentáře.

Vyvarujte se komentářů typu přidáním srdíčka, slovy good, nice, hezké, super, protože tyto komentáře přidávají také roboti, kteří spravují instagramové účty a pokud budete takto komentovat příspěvky ostatních, instagramový algoritmus vás označí za robota a opět vám sníží dosah příspěvků.

Využívejte databanky

Pokud vám chybí obrázek, využijte fotobanky, které nabízejí miliony obrázků a fotek zcela zdarma. Jednou z nich je například Pixa Bay. Odtud můžete zcela zdarma vyžívat fotografie a grafiku ke komerčním účelům a nemusíte tak utrácet za grafika / fotografa.

Používejte grafické nástroje k tvorbě příspěvků

Při tvorbě příspěvků se nevyhnete upravovaní fotek, hledání fontů a různých grafických elementů, které obohatí váš příspěvek. Mezi nástroje, které umí například pracovat s fotkami nebo videem je nástroj Canva. Zde můžete upravovat fotky, přidávat text, vytvářet koláže a pracovat s příspěvky na profesionální úrovni. Nástroj je zcela zdarma.

Sdílejte článek a rozesílejte radost!

Komentáře

Mohlo by vás zajímat:

Sklik pro začátečníky

Jeden z nejpoúžívanějších nástrojů pro tvorbu a správu reklam je služba Sklik od společnosti Seznam. V tomto článku naleznete shrnutí, ...

Jak získat doménu .tk zcela zdarma

Doménu zdarma získáte většinou k zakoupenému webhostingu, virtuálnímu serveru nebo jakékoliv podobné službě u svého webového poskytovatele. Jenže doména ...

Přejít nahoru