Sklik pro začátečníky

Last Updated: 15. 10. 2020Categories: Online marketing, Sklik

Jeden z nejpoúžívanějších nástrojů pro tvorbu a správu reklam je služba Sklik od společnosti Seznam. V tomto článku naleznete shrnutí, co je potřeba si pročíst a nastavit, aby nedošlo k začatečnickým chybám. Některé věci je nutné nastavit ihned po registraci, protože zpětné nastavování rozhodí vaše statistiky v Google Analytics.

Vyhledávací síť

„Inzeráty se zobrazují na českém vyhledavači Seznam.cz a ve výsledcích vyhledávání služeb Obrazky.cz, nebo Seznam Encyklopedie – seznam webů Vyhledávací sítě. PPC reklama ve vyhledávání je velmi efektivní, protože umožňuje oslovit kvalitní uživatele, kteří aktivně vyhledávají konkrétní informace, výrobek nebo službu. Uživatelům se tak zobrazují inzeráty, které souvisí s tím, o co svým vyhledáváním projevují zájem.“

Obsahová síť

„Je tvořena skupinou webů českého internetu a dalšími partnerskými weby, které na svých stránkách zobrazují kontextovou reklamu Skliku. Každý měsíc se pak Obsahová síť rozrůstá o desítky nově připojených webů. Seznam vybraných významných webů Obsahové sítě. Reklama Sklik se na webech Obsahové sítě primárně zobrazuje v kontextu s obsahem dané stránky na základě tematického zaměření a analýzy výskytu klíčových slov v těle stránky. Lze také využít různých typů cílení jako je retargeting, cílení na umístění případně cílení na témata. Kontextová reklama má obecnější charakter, je tedy vhodná pro oslovení širokého spektra uživatelů.“

Typy / metody cílení

Platba za reklamy

  • CPT – Cost Per Thousand, neboli platba za 1000 shlédnutí
  • CPC – Cost Per Click, neboli platba za proklik

Sdílené rozpočty – Umožňují nastavit kampaním společný rozpočet, který je schopen řidit finanční tok jednotlivým kampaním. Pokud je například potřeba u nejefektivnější kampaně upravit rozpočet, sklik zvýší finanční hranici a reklama se nezastaví.

První kroky po založení účtu

Retargetingový kod – Přidat do každé stránky za pomocí Google Tag Manageru, nebo jej vložit v administraci eshopu / webové stránky.

Cesta: > Nástroje > Retargeting > Zobrazit retargetingový kod

Vytvořit seznamy a jejich kombinace – Vytvořit seznamy, které budou kategorizovat uživatele dle vašeho nastavení. Typickým příkladem je seznam byli na stránce produktu a nekoupili, ve zkratce „B a N“.

Cesta: Sklik > Nástroje > Retargeting > Vytvořit seznam

Cesta: Sklik > Nástroje > Retargeting > Vytvořit kombinaci

Přidat konverzní kod na děkovací stránku – Konverzní kod na děkovací stránce vám umožní sledovat počet dokončených objednávek. Konverzní kod na děkovací stránce vám umožní sledovat počet dokončených objednávek.

Cesta: Sklik > Nástroje > Sledování konverzí > Vytvořit konverzi

Zapnout automatické značkování – Tato funkce je defaultně vypnutá a proto je nutné jí zapnout a nastavit. Umožní sledovat v Google Analytics zdroj / médium jednotlivých kampaní a reklam. Uvidíte zde výpis reklam a na jakém webovém portálu se zobrazily.

Cesta: Sklik > Nástroje > Automatické značkování URL > Zapnout automatické tagování

Nastavit sdílené rozpočty pro obsahovou síť a vyhledávací síť – Duležité je oddělit tyto dvě sítě, protože každá funguje na jiném principu. Obsahová síť je mnohem „nejnažranější“ a mohlo by se tedy stát, že vám obsahová síť vyluxuje finanční prostředky a ty budou poté chybět vyhledávací síti.

Cesta: Sklik > Nástroje >Sdílené rozpočty > Vytvořit sdílený rozpočet

Časté problémy

Tipy

  • Zakládejte účet vždy pro danou službu / firmu
  • Upravujte pravidelně / několikrát denně klíčová slova

Komentáře

Podobné příspěvky