Jak být na první straně Googlu nebo Seznamu?

Last Updated: 22. 10. 2020Categories: Google, Nástroje, Online marketing

Ano opravdu je a pokud jste se proklikli na tento příspěvek z první stránky dejte dole na stránce paleček nahoru. Pokud jste na příspěvek narazili na druhé a další stránce dejte smutný smajlík a hned se uvidí na čem jsem.

Vynechám přednášku o tom co je SEO a jak je moc důležité pro váš webový projekt a vrhnu se rovnou na hlavní cíl tohoto příspěvku a tím je jak se dostat na první stránce na Googlu a jak zvýšit návštěvnost vašeho webového projektu ať se jedná o blog, firemní stránku či eshop.

Předpokládám tedy, že máte eshop nebo firemní stránku a přejete si zvýšit nejen jeho návštěvnost, ale také konverze. Přeci jenom o těch v online businessu přeci jde.

Placenou reklamu ve formě PPC či obsahovou reklamu nechám prozatím zcela stranou a zaměřím na organiku, tedy organické vyhledávání pomocí vyhledávač – (SERP search engine result page) – Google, Seznam nebo Bing. Generovat organickou návštěvnost není vždy jednoduché a jak již určitě víte, je to běh na delší trať, což někdy může být 5 km ale někdy jen na 50 m. To záleží především na obsahu, kterým chcete lákat potenciální zákazníky a čtenáře na vaše stránky.

Co je důležité dodržovat při psaní článků

Ve směs je to opravdu jednoduché, stačí když vaše články budou mít:

  • Více než 300 slov.
  • Obrázky označené pomocí alt atributu a hlavně musí být optimalizované (velikost).
  • Hlavu a patu, tedy dodržené H1, H2 a H3 nadpisy a dodržené formátování.
  • Jeden odkaz na další článek a jeden odkaz na cizí web – oba odkazy by měly být v textu.
  • Rychlou odezvu, tedy musí se načítat rychle a to do 3 vteřin od zadání adresy do prohlížeče.
  • Přidáním Youtube videa můžete navýšit dobu, kterou u váš návštěvník stráví a váš obsah bude alespoň trochu multimediálnější.

Dále by jste měli:

  • Využívat taková klíčová slova, která lidé vyhledávají.
  • Vybrat si frázi nebo klíčové slovo, na které budete článek cílit.

S čím musíte počítat:

  • Vetšina článků, které napíšete nebudou tak čtené, jak by jste chtěli a zjistíte, že ze 100 článků je úspěšných 6 – to ale neznamená, že ty ostatní jsou zbytečné. Pokud k vám na web přijde na každý článek alespoň jeden návštěvník za den, lze si tak spočítat odhadovanou návštěvnost webu a tyto data využít k analýze vašeho návštěvníka například pomocí nástroje Hotjar. Tyto data jsou neskutečně cena, protože uvidíte web z pohledu cizí osoby.
  • Psaní článků trvá průměrně kolem 4 hodin, pokud přesně víte co chcete a píšete vše z patra.

Tyto nástroje vám usnadní práci:

Výše uvedené náležitosti jednotlivých článků si můžete ověřit například těmito nástroji:

  • Zmenšení velikosti obrázků, které přidáváte do článku – https://tinypng.com/
  • Otestování rychlosti webu – zde se potřebujete dostat pod 3 vteřiny – https://gtmetrix.com/ nebo https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
  • Pokud máte redakční systém WordPress, doporučuji využít plugin Yoast SEO, který vám s úspěšným článkem pomůže
  • Váš postup a dosažení požadovaného cíle je nutné monitorovat, proto doporučuji nástroj Google Search Console
  • Pro analýzu klíčových slov využijte nástroj Collabim který je zdarma. Zjistí a zanalyzuje vaše články, použitá klíčová slova a porovná s konkurenčními weby. Ihned tak víte na čem jste

Pokud máte dotazy či doplnění nebo se chcete podělit s ostatním se zkušenostmi ohledně organického vyhledávání a psaní článků, napište svůj poznatek do komentáře pod článkem. Pomůžete tím i ostatním, kteří mají například podobný dotaz, ale bojí se zeptat.

Komentáře

Podobné příspěvky