Hotjar: Jediný analytický nástroj který potřebujete

Last Updated: 16. 10. 2020Categories: Online marketing

Hotjar je opravdu jediný analytický nástroj, který potřebujete. Proč? Protože dokáže za málo peněz hodně hodně muziky a poví vám víc než Google Analytics.

Hotjar

Co všechno umí?

Dokáže nahrávat a měřit prakticky vše na vašem webu od formulářů přes sbírání dat skrz ankety a dotazníky. V neposlední řadě také nahrává obrazovku návštěvníka, ale to již dnes umí skoro každý nástroj. Lze ho také použít i jako doplněk k již stávajícímu řešení, jako je například Smartlook / Smartsupp. Nahrávání obrazovky můžete vypnout a využívat jen heatmapy nebo měřit formuláře.

Heatmapy – kam návštěvník doscroluje, jak se pohybuje a kam kliká?

Mít přehled o tom, kolik procent stránky návštevník vidí je k nezaplacení. Mnohdy vás tato data překvapí a proto je nezbytně nutné vytvářet heatmapy na klíčové stránky.

Heatmapy

Hotjar vám umožní poté zobrazovat scroll, move a click eventy za jednotlivá zařízení, tzn. za desktopy, mobily a tablety. Tyto heatmapy, movemapy a scrollmapy lze poté exportovat jako surová data v souborech .csv / .xlsx, nebo jako obrázky, které je možné vkládat do různých reportů.

Formuláře – v jakém kroku návštěvník skončil?

Formulář může být například moc dlouhý, nebo jsou zde vyžadovány údaje, které nikdo s vámi nechce sdílet. Proto je nutné měřit v jakém kroku se uživatel zasekl a jaké políčko například vyplňoval několikrát za sebou.

Formuláře

V krásném přehledu se vám u jednotlivých políček zobrazí, kolik času zde uživatel strávil a v kolika procentech formulář vyplnil a odeslal.

TIP: Tuto funkcionalitu vyzkoušejte u registračního, reklamačního formuláře nebo ankety.

Funnely – trychtýře průchodu webem

Funnely

Zajímá vás v jakém kroku u objednávky se uživatel zastavil a objednávku z nějakého důvodu nedokončil? Jak dlouho byl v daném kroku a kdy ho to přestalo bavit? Pak vám funnely udělají velkou radost. V Hotjaru jsou funnely dle mého názoru propracovanější než v Google Analytics.

Obsahují totiž navíc nahrávky obrazovky v jednotlivých krocích. Vysvětlím na příkladu objednávky. V této fázi například u výběru platby je zjištěno, že nejvíce zákazníků odejde právě zde. Pokud rozkliknete nahrávky z této sekce, ihned vidíte, kde je problém nebo spíše, že máte problém. Může jít například o neaktivní platební metodu, chyba v kódu apod. Rozhodně doporučuji vyzkoušet u tohoto nákupního procesu.

Nahrávky – „Velký bratr tě vidí“

Nahrávání aktivity webu je v dnešní době samožrejmost, jenže daleko důležitější je nahrávky analyzovat a škatulkovat dle zjištěných informací. Z tohoto důvodu je možné nahrávky segmentovat a v rámci spuštěné nahrávky, komentovat a vpisovat poznámky.

Nahravky

Tímto způsobem můžete například segmentovat vaše kampaně a mít tak detailní přehled o chování návštěvníka / zákazníka. Nahrávky lze poté sdílet s ostatními i mimo vytvořený tým v rámci organizace.

TIP: Kampaně vyfiltrujte podle UTM parametrů a poté z nich vytvořte segmenty.

Cena? Zdarma!

Limitovaní jste pouze počtem heatmap, funnelů a formulářů ve verzi Free, ale na vyzkoušení, zda je tento nástroj opravdu pro vás a zda vám přinese užitečné informace bohatě stačí. Určitě jej nasaďte na váš eshop nebo web a vyzkoušejte všechny dostupné funkce.

 

Instalace je velice jednoduchá. Na web vložíte kód, který vám Hotjar vygeneruje. Stejným způsobem například vkládáte kód k Google Analytics. Pokud používáte WordPress, můžete využít tento plugin k jeho implementaci.

Komentáře

Podobné příspěvky